Pristatymas

Nemokamas prekių pristatymas Lietuvoje užsakymams nuo 2000,00 EUR. Į parduotuvę

Techninė informacija apie elektromobilių (EV) įkrovimo stoteles

Ką svarbu žinoti apie elektromobilių (EV) įkrovimo stoteles?

Pasauliui pereinant prie atsinaujinančių energijos šaltinių, vis daugiau vairuotojų svarsto persėsti į elektrinę transporto priemonę. Tačiau dažną vairuotoją neramina technologinė elektromobilių pusė, todėl dalinamės informacija apie vieną iš svarbiausių elementų – EV įkrovimo stoteles.  Informacijos jūroje atrasti atsakymą gali būti tikras iššūkis – kaip veikia įkrovimo stotelės? O ką reiškia dokumentuose nurodomi terminai? Atsakome į pagrindinius Jums kylančius klausimus – nuo veikimo principo iki specifikacijų.

Kuo ypatingas elektromobilių įkrovimo procesas?

Kalbant apie elektromobilio įkrovimą, itin svarbu paminėti dviejų tipų elektros sroves – kintamąją (AC) ir nuolatinę (DC). Elektra, kurią naudojame namuose yra kintamoji (AC). Ji „atkeliauja“ iš tinklo ir mus pasiekia per buitinius kištukinius lizdus. Tačiau elektriniai prietaisai naudoja dažnai naudoja nuolatinę srovę (DC). Tam, kad prietaisas galėtų veikti, kintamoji srovė turi būti konvertuojamą į nuolatinę – šis procesas įvyksta prietaiso viduje.

Elektromobilių įkrovimas vyksta panašiu principu. Kaip ir bet kurį kitą elektrinį įrenginį, elektromobilį galima įkrauti buitinio elektros lizdo (240 V) arba tinklo pagalba. Įkrovimo stotelė iš maitinimo šaltinio traukia elektros srovę (AC), kurią per laidą tiekia į transporto priemonę. O transporto priemonėje esantis keitiklis šią paverčia į DC (žinoma, šioje vietoje atsiranda ir keitimo nuostoliai, prarandamas įkrovimo greitis). Šios energijos pagalba Jūsų elektromobilis gali be problemų nuvažiuoti iš taško A į B. Tiesa, tam tikros įkrovimo stotelės gali tiekti DC energiją tiesiogiai į transporto priemonę – tokiu būdu įkraudomos šį, be keitiklio pagalbos.

Pagrindiniai terminai, kuriuos galite sutikti įkrovimo stotelių specifikacijose

Priklausomai nuo galios, srovės bei jungties tipo skirsis ir stotelių charakteristika. Trumpai tariant, įkrovimo stotelės yra skirstomos į tris tipus – lėto, vidutinio (greito) ir itin greito įkrovimo.

Įkrovimo stotelių galia

Įkrovimo stotelių galia (matuojama vatais, W) parodo maksimalią įkrovimo galią. Pagal šią yra skirstomi ir įkrovimo stotelių tipai. Iki 3,6 kW galios stotelės yra laikomos lėto įkrovimo (arba 1 lygio). Pavyzdžiui 40 kWh elektromobilio bateriją įkrauti gali užtrukti 13-18 val. Vidutinio (greito) įkrovimo stotelės (arba 2 lygio) galia gali siekti nuo 3.8 iki 22 kW, todėl 40 kWh elektromobilio baterijos įkrovimo laikas svyruoja nuo 2 iki 11 val. Šios įkrovimo stotelės tiekia AC energiją tiesiogiai į elektromobilį.

Nuo 24 iki 240 kW galios stotelės yra laikomos (itin) greito įkrovimo (arba 3 lygio). Ši stotelė 40 kWh elektromobilio bateriją (iki 80%) gali įkrauti per mažiau nei valandą. Šio tipo stotelės konvertuoją energiją pačios ir į elektromobilį tiekia tik nuolatinę srovę DC. Tiesa, įkrovimo laikas gali skirtis priklausomai nuo elektromobilio modelio, baterijų būklės ir talpos. Šios stotelės puikiai tinka komerciniam panaudojimui (prekybos centrų stovėjimo aikštelėse, degalinėse).

Įkrovimo kabelių tipai

Priklausomai nuo įkrovimo stotelės tipo skiriasi ir įkrovimo kabeliai. Tam, kad galėtumėte tinkamai įkrauti savo elektromobilį, turėtumėte žinoti kokią jungtį naudoja Jūsų transporto priemonė. Elektromobilio įkrovimo kabeliai yra skirstomi priklausomai nuo įkrovimo tipo – AC arba DC.

Type 1 ir Type 2 jungtys yra skirtos elektromobilių įkrovimui kintamąja srove (AC). Type 1 vienfazė jungtis yra dažniausiai naudojama Amerikos bei Japonijos rinkos elektromobilių įkrovimui. Kitaip dar vadinama SAE J1772. Europoje naudojama populiaresnė vienos arba trijų fazių Type 2 jungtis arba IEC 62196-2. Ji yra laikoma Europos standartu. Šio tipo jungtis dažniausiai sutiksite ten, kur elektromobilį galėsite palikti ilgesniam laikui (namų arba darbo stovėjimo aikštelėje).

CCS, CHAdeMO ir Tesla jungtys yra skirtos DC įkrovimui. CCS (angl. „combined charging system“) naudoja kombinuotą įkrovimo sistemą, pritaikoma tiek AC (Type 2), tiek DC jungtims. Tai vienas populiariausių variantų, naudojamų tiek Europos, tiek Amerikos rinkose. CCS skirta įkrauti BMW, Jaguar, VW, Audi, Porsche, Ford ir kitus elektromobilių modelius. CHAdeMO (angl. Charge de Move“) yra greitojo įkrovimo jungtis dažnai naudojama Japonijos gamintojų, kaip Nissan, Toyota, Mitsubishi, Subaru. Tačiau pritaikoma ir tokiems Prancūzų gamybos modeliams kaip Citroen arba Peugeot. Tesla nuolatinės srovės (DC) jungtys yra naudojamos tik Tesla elektromobiliams įkrauti.

Elektromobilį galima įkrauti ir naudojant adapterį – įrenginį, kuris leidžia pakeisti jungties standartą. Tačiau adapterių naudojamas nėra rekomenduojamas. Papildoma jungtis tarp EV ir įkrovimo stotelės padidina gedimų tikimybei, gali kelti pavojų Jūsų saugumui.

EV Įkrovimo režimas

Elektromobilių įkrovimas turi 4 režimus. 1 režimas (Mode 1) apibūdina elektromobilio įkrovimą be jokios papildomos įrangos. Šiuo būdu elektromobilis yra prijungiamas prie buitinio kištukinio lizdo naudojant standartinį laidą. 2 režimo (Mode 2) būdu elektromobilis taip pat yra prijungiamas prie buitinio kištukinio lizdo. Tačiau šiuo atveju į jungiamąjį kabelį yra integruota valdymo piloto funkcija bei apsaugos nuo elektros svyravimų sistema, kuri užtikrina papildomą vairuotojų ir automobilio saugumą.

3 ir 4 režimai apibūdina įkrovimą naudojant AC arba DC stoteles. 3 režimas (Mode 3) apibūdina įkrovimą naudojant kintamosios srovės (AC) stotelę. O 4 režimas – nuolatinės (DC). Type 2 įkrovimo jungtis naudoja būtent 3 režimą elektromobiliams įkrauti.

EV elektromobilių Įkrovimo stotelių tipai

Apsaugos klasė

Tiek IP, tiek IK yra europinio standarto, tarptautiniu mastu pripažinti reitingai, nurodantys apsaugos laipsnį. IP kodas parodo įkrovimo stotelės gaubto suteikiamą apsaugą nuo įvairiausių svetimkūnių, tokių kaip nešvarumai arba vanduo. Šį kodą sudaro du skaitmenys. Pirmasis nurodo apsaugos lygį nuo kietų pašalinių objektų patekimo į įrenginio vidų. O antrasis – nuo įvairių formų drėgmės. Šio apsaugos laipsnio lygis varijuoja nuo 0 iki 6. Pavyzdžiui IP66 apsaugos laipsnis reiškia, kad prietaisas yra visiškai atsparus dulkių ir stipriam vandens poveikiui, todėl gali būti drąsiai montuojamas lauke.

IK apsaugos standartas parodo elektros gaubtų apsaugos nuo išorinių mechaninių poveikių laipsnį. IK yra matuojamas džauliais ir apibrėžiamas skaičiumi nuo 0 iki 10. Pavyzdžiui, aukščiausias IK 10 standartas apsaugo nuo 20 džaulių jėgos smūgio. Tai atitinka jėgą, kurią sukeltų iš 40 cm aukščio nukritęs 5 kg objektas.

Kokią įkrovimo stotelę geriausia pasirinkti Jums?

Kokią stotelę pasirinkti priklauso nuo Jūsų poreikių, įvado galios, finansinių galimybių ir elektromobilio tipo. Rekomenduojame rinktis infrastruktūrą su integruotu įkrovimo kabeliu arba lizdu (Type 2), kurių galia siekia nuo 3,7 iki 22 kW (vidutinio įkrovimo stotelę). Rinkdamiesi atkreipkite dėmesį į elektromobilio srovės keitiklio galią. Ją sužinoti galite pasiteiravę elektromobilio pardavėjo.

Galime Jums pasiūlyti visų įkrovimo stotelių tipų įrangą su įrengimu reikiamus adapterius, įkrovimo stotelių priedus ir stotelių priežiūrą. Daugiau informacijos https://www.solet.lt/elektromobiliu-ikrovimo-stoteles/

Taip pat skaitykite

Saulės elektrinės montavimas ir tvirtinimo konstrukcijos

Saulės modulių efektyvumas yra aukščiausias tada, kai juos pasiekia tiesioginiai, statmenai “krentantys” saulės spinduliai, aplinkos temperatūra yra pakankamai žema, vėjuota….

Daugiau

Mus rekomenduoja

Skaityti
solet atsiliepimai